Dengan Nama Allah Maha Pemurah Lagi Maha Menyayangi

Isnin, 4 Januari 2010

Keputusan Hijrah

Feng Shui bukan lah sebab utk ku berpindah..ha3..tidak mungkin ku menoleh lagi buat kesekian kalinya. Mungkin anda xpercaya tetapi ku sudah pun berhijrah dlm byk perkara...kalau dulu aku terlalu mendangar, sekarang biar aku membuat keputusannya.. biarlah apa mereka hendak kata. Namun, biarlah aku dicabar dgn kata2 mereka kerana berhijrah aku bukan berundur, bukan mengalah, bukan merendah..tetapi aku percaya akan sebuah makna "Hijrah"...Hijrah yang membaikkan daripada yang tidak baik...InsyAllah.. aku percaya akan takdir yang mempertemukan baik memisahkan...sebuah kemuncak,kini aku di tingkat 3 sebuah hijrah dari tingkat satu walaupun hanya berlatarkan pemandangan jalan raya hitam tetapi itu lah sebuah kaca mata yang jarang utk berada di kemuncak sebegini...aku pastikan, biarkan aku, aku selalu dikongkong, biarku melakukan kemahuanku, biarkan aku menanggungnya, biarkan...kerana kebergantungan aku biar ku cuba...aku semakin yakin.. pertaruhan ini akan ku ikat dijemariku... berhijarah dari sebuah hinaan akan ku ubah menjadi puji2an kepada kedua ibu bapaku yang tersayang, sentiasa percaya, setia kepada ku..terima kasih buat pendorongku... aku yakin kali ini jalannya terletakpada keputusanku yang mudah ini, Hijarah!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Berhentilah seketika bagi membiarkan kita menikmati saat-saat yang kita hadapi.