Dengan Nama Allah Maha Pemurah Lagi Maha Menyayangi

Khamis, 27 Ogos 2009

Aku berkata benar!!

jalan berpayung, dgn selamber x tgk kiri kanan..tp telinga ku cerapkan bunyi bingit bunyi manusia yg suka mentertawakan manusia lain dgn suara mereka yg besar..dah la suara mcm gagak hitam penuh umpatan...HaHaHaHa... ala, aku berpayung biasa je, xda lah tergedik2 mcm mereka yg berteduh di wakaf tu, hari dah nak hujan, guna lah payung, salah ke lelaki guna payung ketika hujan, atau mereka nak aku biar kan diri terlentang dibasahi hujan..macho kunun..itu keB*d*han namanya!!
bagiku yg tahu mana yg pahit utk ditelan dan mana yg manis..aku x suka melayan telatah kebudak-budakkan yg sia-sia utk dinasihatkan...
namun, bgku kehidupan ini bak roda, kalau kita jatuh, ia bergantung sejauh mana tinggi anggan2 kita, bukan usaha kita...bagi mereka yg kununya belajar di wakaf itu, melihat ku yg berpayung ini bagaikan seorg badut.. diriku ini bukan lah baik sangat seperti yg mereka perkatakan, atau pun bodoh sgt, xtawu menilai lakonan atau sebuah keikhlasan..
sekilas air dilaut sudah ku tahu jantan ke betina...
Satu sebab mentertawakan org lain ialah, berpayung, ada satu prinsip yg ku pegang, selagi x melawan ajaran pegangan agamaku, maka aku lakukan...dan mereka lah yg membezakan org lain dan mengata2 krn mereka merasakan mereka dpt menutup keegoan sendiri, dgn memberitahu mereka lah yg terbaik dgn mentertawakan org lain supaya org tahu mereka yg paling pandai membuat lawak dan bercerita mengaibkan org lain, balasnya, aku xkan mentertawakan mereka..tetapi biar mereka ditertawakan oleh org lain, sebab aku x kisah, tetapi mereka ini lah org yg kisah kepada benda yg x berpatutan...
korang patut bertaubat...

2 ulasan:

Miss Bieb berkata...

bykkn bersabar..
sentiasa ingat, kita tak hidup dek puji dan tak mati dek keji..

awang berkata...

baik kak bib!!
tak hidup dek puji, tak mati dek puji...terima kasih..hu3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Berhentilah seketika bagi membiarkan kita menikmati saat-saat yang kita hadapi.